Assistent Transport Coördinator
Ben jij net afgestudeerd in Transport & Logistiek en ben je toe aan de stap om de theorie in de praktijk te brengen? Wil jij je carrière starten met een cruciale rol in de logistieke operatie en eventueel doorgroeien tot Transportplanner? Dan hebben wij een mooie kans voor je!
Wie zijn wij?
Wij zijn een logistiek dienstverlener gevestigd in Pijnacker en actief in verschillende soorten wegvervoer. De lange termijn visie van onze onderneming is: duurzaam duurt het langst! Als transportbedrijf zijn we ons bewust van onze carbon footprint en zijn dan ook continu op zoek naar verbeteringen. We rijden met ongeveer 10 elektrische vrachtwagens op de Nederlandse wegen en zijn vastbesloten om verder te innoveren op het gebied van duurzaamheid.
We tellen op het moment 160 trucks en circa 200 medewerkers. Ondanks de grootte van onze organisatie kan je nog steeds merken dat we een familie bedrijf zijn. We hebben oog voor onze medewerkers en hopen een prettige en langdurige relatie op te bouwen.
Wat ga je doen?
Als Assistent Transport Coördinator ben je de onmisbare schakel die zorgt voor een vlekkeloze start van de transportdag. Je werkt nauw samen met het planningsteam en bent verantwoordelijk voor het voorwerk zodat de planners de wagens efficiënt kunnen aansturen.
Jouw focus ligt specifiek op de afdeling containervoer. In deze functie leer je de basis van de planning en draag je zorg voor:
- Het verwerken van de inkomende orders en relevante transportinformatie in het systeem
- Eerste aanspreekpunt voor klanten over de status van hun orders
- De administratieve afwikkeling waarbij je zorgt voor het correct en tijdig verwerken van transportdocumenten, zowel intern als extern.
Samen met je team haal je het beste uit de dag en zorg je voor tevreden klanten én chauffeurs. Het is een mooie eerste stap om het vak te leren en door te groeien.
Je verantwoordelijkheden zijn:
- Duidelijke communicatie met de planning
- Zorgdragen voor een correcte en tijdige administratieve verwerking
- Eerste aanspreekpunt voor klanten over de inkomende orders
- Bijdragen aan de optimalisatie van de administratie
- Signaleren van knelpunten en actief meedenken over verbeteringen
Wat voor profiel heb je nodig?
- Afgeronde MBO- of HBO-opleiding in de richting Logistiek, Transport of Supply Chain
- Je beschikt over communicatieve vaardigheden en een proactief, probleemoplossend vermogen
- Je bent nauwkeurig en werkt gestructureerd
- Stressbestendig en de vaardigheid om snel te schakelen tussen verschillende taken (multitasken)
- Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel mondeling als schriftelijk. Daarnaast basisbeheersing van de Engelse taal
Wij bieden jou:
- Een uitdagende starterspositie binnen een dynamisch en groeiend familie transportbedrijf.
- Doorgroeimogelijkheden naar de functie Transportplanner
- Marktconform salaris volgens CAO Beroepsgoederenvervoer
- Een collegiale werksfeer met ruimte voor eigen initiatief en ontwikkeling
- Rechtstreeks dienstverband voor 12 maanden
- Jaarlijkse personeelsfeesten
Interesse of vragen?
Ben je geïnteresseerd in deze uitdaging? Dan nodigen we je van harte uit om te solliciteren en wie weet kom jij binnenkort ons team versterken! Wens je meer informatie? Neem dan contact op met Deborah Post 015-362 2226 / werkenbij@hnpost.nl
Digitale sollicitaties voorzien van een CV kunt u sturen aan werkenbij@hnpost.nl of middels dit sollicitatieformulier, aangevuld met een CV.